Az Öreg Hölgy

Taktikáról egy szót sem. Itt csak értelmes dolgokról beszélünk.

Friss topikok

  • madbalee: Köszönjük Dino és követünk ott os! (1 Milan szurker) (2010.11.21. 10:33) Záróra
  • Claudio Marchisio: sajnos továbbra is szópóág van a palermo ellen, meg úgy egyáltalán... és mindjárt derby, ajaj (2010.09.24. 10:22) 1960.01.31.: Juventus-Palermo 2-1
  • dino vercotti: További türelmet kérek az érdeklődőktől, még mindig csúszásban van a dolog. (2010.09.19. 11:45) Emlékezni kell
  • Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Jó visszatekinteni egy-egy jelentősebb játékosra és minél távolabb van időben, annál érdekesebb. S... (2010.08.10. 10:01) Elfeledett játékosok: Umberto Caligaris
  • Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Nagyon örülök hogy folytattad, élvezet volt olvasni! (2010.08.10. 10:00) Gianluca Pessotto: "A legfontosabb mérkőzés" - 2. fejezet

Az olasz testvérblogom

2009.08.22. 10:59 dino vercotti

Diego: "Megnyerhetjük a scudettót és a Bajnokok Ligáját is"

A Juventus irányítójával, agyával, mozgatójával, központi elemével, legfontosabb láncszemével, nélkülözhetetlen alkatrészével, megkerülhetetlen tényezőjével, karmesterével, fazonszabászával a La Stampa készített interjút. A szokásos, közhelyes újságírói kérdésekért és az arra adott kiszámítható válaszokért az olvasó kattintson a tovább gombra. Ha magasabb színvonalra vágyik, akkor olvassa el a Heti Válasz interjúját Mádl Ferenccel.  

- Holnap kezdődik a nagy kaland. Milyen érzések kavarognak Önben?

- Büszke vagyok és boldog. Mint amikor először öltöttem magamra ezt a mezt. Minden idegszálammal a győzelemre gondolok, csak ez számít.

- A szurkolók már most imádják: számított erre?

- Erre igazán nem. Minden tökéletes: a szurkolók, a játékostársak és az eddig elvégzett munka is.

- Azt várják Öntől, hogy bajnoki címre vezesse a Juventust. Érzi már ennek a terhét?

- Ha egy olyan csapatban játszik az ember, mint a Juve, akkor az elvárások mindig nagyok. Remek játékosaink vannak, az edzéseken jól dolgozunk - állunk a feladatok elébe! Tudjuk, hogy a bajnoki címet várják tőlünk.

- Azt nyilatkozta korábban, hogy megnyerhetik a Bajnokok Ligáját is. Továbbra is tartja ezt?

- Persze, megpróbáljuk. Ha azon a szinten játszunk, amilyenen tudunk, akkor senki ellen nincs félnivalónk. De felesleges többet mondani: eljött a cselekvés ideje, a tettek fognak majd beszélni.

- Fiatalon, hatévesen kezdett el focizni.

- A labda mindig is fontos szereplője volt az életemnek. Először szülővárosomban, Ribeirao Pretóban, majd a San Carlosban rúgtam a bőrt.

- A legelső példakép?

- Socrates öccse, Rai. A San Paolóban játszott, nekem kiskoromban ez volt a kedvenc csapatom. A barátaimmal együtt mindent megtettünk, hogy kijussunk a meccseikre.

- Aztán Ön is igazolt labdarúgó lett.

- 11 évesen a Santoshoz kerültem, ennek az volt az ára, hogy el kellett költöznöm a családomtól. Kemény időszak volt, de pont ez segített felnőtté válni. 16 évesen bemutatkoztam a nagyok között, egy évre rá megnyertük a bajnokságot - mások mellett Robinhóval a sorainkban. Remek csapat volt!

-  Robinho már egy ideje nem csillog, mégis meghívót kap a brazil válogatottba. Ön pedig nem.

- Nincs ennek semmi különös oka, egyszerűen Dunga így döntött. Viszont a Playstation-ben mindig beteszem magam a válogatottba.

- Mindig is irányító volt?

- A kezdetektől fogva. Brazíliában ezt a posztot támadó középpályásnak mondják.

- Zidane is nagy hatással volt Önre.

- Igazi zseni, az egyik kedvencem. Csodálatosan focizott, olyan könnyedén, mintha az a világ legkönnyebb dolga volna. Nagyon technikás volt és remekül használta ki a testi felépítését is.

- Önt sem kell félteni, Gattuso és Flamini sorban pattantak le Önről a hétfői Milan-Juvén.

- Most adjam nekik oda a labdát? Ilyen a játékstílusom, a technikát ötvözöm az erővel, ezért dolgoztam ennyit. Az a feladatom, hogy támadásokat indítsak, miközben az ellenfelek megpróbálnak elnyomni: erre azonnal rájöttem, amikor focipályára léptem.

- Ellesett valamit a példaképeitől?

- Nem akarok az ő hasonmásuk lenni. Figyelem a mérkőzéseket, nézem a nagy bajnokokat, de nem azért megyek le edzeni, hogy őket utánozzam. Inspirálnak, ez csak természetes, de én a saját ösztöneimet követem.

- Mint amikor azt a gólt lőtte az Achen ellen? 

- A legszebb találatom volt, 60 méterről találtam be. Láttam, hogy kint áll a kapus és arra gondoltam, hogy megpróbálom. Pontosnak kellett lennem.

- Mikor találkozott először a Juventusszal?

- Még Brazíliában láttam őket a TV-ben. Nagyon tetszett az a csodás játékosokból álló csapat, és a győzniakarásuk.

- És mikor döntött, hogy náluk folytatja?

- Amikor legelőször leültünk tárgyalni. Megértettem, hogy milyen céljai vannak a klubnak, a célok megléte pedig alapvető fontosságú. Az is sokat nyomott a latba, hogy ez a világ egyik legnagyobb csapata.

- Nem hiányzik a 10-es szám?

- Nagyon szeretem, nem tagadom. De nem a hátamon lévő szám rúgja a gólt, nem az adja a gólpasszt.

- Miért pont a 28-ast választotta?

- Mert 2+8 az 10, ráadásul 28-án születtem, úgyhogy jól van ez így.

- Önt olcsóbban vették meg, mint Felipe Melót.

- Erről Seccót vagy Blancot kérdezzék...

- Ronaldo és Kaká pedig jóval többe került Önnél. Túlzottan sokat fizetett volna a Real?

- Ronaldo a világ legjobbja, érte még a 100-150 millió euró is megérné. De amúgy nem a kifizetett pénzek döntik el egy játékos teljesítményét.

- Gól vagy gólpassz?

- Nem akarok hazudni: gól. A gól a legfontosabb a fociban. Viszont tudom, hogy nekem az az leglényegesebb feladatom, hogy a társaimat helyzetbe hozzam, és ezt is ugyanúgy szeretem.

- A Portóban töltött időszaka nem volt épp felhőtlen. Nem gondolt soha arra, hogy visszatérjen Brazíliába?

- Egy percre sem. Az ottani időszak is segített abban, hogy mára idáig eljuthattam.

- Melyek az álmai? 

- Győzni a Juvéval és ott lenni a világbajnokságon. Mindkettőt meg akarom valósítani.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lavecchiasignora.blog.hu/api/trackback/id/tr451330371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása